Vietnam turista szemmel. (3.rész)

Több részből álló úti beszámoló harmadik része Gesler György tollából

Hanoi a következő állomásunk, Luang Prabang kicsiny , mezei egy repülőgépes repülőterétől egy órányi utra volt.

Hanoi

Megérkezvén örömmel állapítottam meg, hogy milyen jól csináltuk és Pesten megvettük a vízumot , így nem kellett a fárasztó sorbaállást végigszenvednünk, ami sajnos már minden repülés keserves velejárója lett. Utazásunk alatt nyolcszor száltunk le meg fel , de meg nem tudom mondani hányszor több órát töltöttünk a reptereken a különböző biztonsági, útlevél, csomag fel- leadás, beszállókártya, stb intézési ügyekben, mint valójában gépen a levegőben. Szintén jó döntés volt a két kabin bag , amiket mindig feladtunk, így a fedélzetre elegánsan csak egy-egy kis táskával mentünk.

A kis börönd , kevés nyári holmi elv vissza is ütött a következő néhány napban , mert az egyetlen kék puloverem jól ki és elhasznált lett , le nem jött rólam ,lévén , hogy a Napot még elvétve sem lehetett látni, szitáló eső és 18-20 fok volt folyamatosan.

Mindig esett

Vicces volt , mikor megkérdeztük a szállodában , merthogy erre a csapadékos időre már többen panaszkodtak a turista barátok közül, mikor nem esik az eső?... erre a válasz : december második és január első felében! Fel is készültek a szállodában rendesen, a halban egy nagy ernyőtartóban 20-30 esernyő várta a megázni nem akaró vendéget.

A szálloda hallja

A szállodánk végre kényelmes , tiszta , kicsit úgyan túl "díszgiccses" volt,mégis  így fellélegezhettünk a korábbi szánalmas de luxe után, ráadásul a város szívében a néhány látnivaló közvetlen közelében laktunk. Hoan Kiem Tó, Militery History Muzeum, Zászlótorony, Lenin Park a vén forradalmár impozáns szobrával, mind pár száz méter gyaloglásra voltak, így mindjárt a megérkezésünk után kényelmes sétával meg is néztük ezeket a nevezetességeket.

Tuk-tuk Vietnam

Ami még maradt érdekesség , azt másnap a vietnámi tuk-tuk specális bicikli változatával, amit úton -útfélen lehet bérelni, permetező esőben végig látogattuk.
    Folyt .köv.

Gesler György
Címkék:

Webcam Fuengirola

csak egy kattintás és élőben nézhető a fuengirolai tengerpart