Tarifa 2021 júliusában a pandémia nyári szünetében

Az Ibériai-félsziget legdélebbi spanyol városa a Gibraltári-szoros Atlanti-óceán felőli bejáratánál: Tarifa

Balra az Atlanti-óceán, jobbra a Gibraltári-szoros bejárata.

Régen jártam Tarifán és kellemes emlékek ébredtek bennem, ha arra a régi kirándulásra gondolok.. 2021 júliusában már lkét hónapja megszünt Spanyolországban a tartományok közti indokolatlan utazások tilalma, bennem meg egyre erősödött egy tarifai kiruccanás utáni vágy., amit még a covid negyedik hullámának kihirdetése előtt szerettem volna megvalósítani. Ez a vágy július első hetében családi kirándulásként vált valóra.

A 800 éves városkapu

Emlékeimet felelevenítve mentem át a mór időkből származó városkapun, amin tábla hirdeti a közel 600 éves éves mór időszak végét.  A belvárosba lépve forgalmas utcakép fogadott.

A covidos pandémia őrület harmadik hullámára csak a maszkot hordó emberek emlékeztettek. Mint kiderült, a városfalon belül még a szabadban is kell hordani, a belvároson kívül már nem szükséges. Igy aztán volt aki hordta, volt aki nem, de a kávézók, éttermek teraszán senki.
Mi egy pizzázót kerestünk. Az elsőnek ajánlott helyet nem találtuk meg, tovább érdeklődtünk. A belváros szélén megszólítottunk egy helyi lakost.
- Ott a sarkon van egy étterem, ahol két olasz fiú készíti a pizzát. Még nem voltunk ott, nem tudjuk milyen. - tájékoztatott.

Las Ojas pizzéria-étterem

Próba-szerencse, szokták mondani. Ezen a helyen próbálkozásunkat nem követte szerencse.  5 óra körül ültünk be a teraszon lévő asztalhoz a korai időpont miatt még üres étterembe. A pincér jött, megkérdrdezte mit kérünk, aztán 35-40 percig nem történt semmi. Időnként feltünt egy őjabb székkel vagy asztallal amit a terasz tévolabbi helyén helyezett el. Érdeklődésünkre bólintott, hogy minden renben van. Kértük, a megrendelt pizzát ne égessék meg, nem szeretjük a fekete szélét. További fél órányi várakozás után pincérünk megjelent a fekete szélű pizzával, Igaz a kozépen nem volt elégetve, mert a rákent híg paradicsomszósztól a belseje megsűlni sem tudott, nemhogy megégni.
Ez az a hely amit legközelebb messze ívben el fogunk kerülni.
Viszont a séta a városban nem okozott csalódást.

A jó állapotban megőrzött vár

Az esti órákben lezárják az autók elől a belvárosi utcákat, amiket ezután a sétálók teljes szélességben birtokba vehetnek. Az esti órákban megtelik élettel a város, mint ahogy  pandémiás idők elött történt.

Tarifának két fő vonzereje van. Az egyik a régi korokat idéző belváros, a másik a az atlanti-óceán partján hosszan elnyúló homokos tengerpart.

Az óváros mellől indul a közel 10 kilométer hosszú homokos part.

A  csodás homok és az óceán felől folytonosan fújó enye szél mágnesként vonzza a strandolókat és a KIte szörfösöket. Néha olyan sokan vannak, hogy a szürfüsök ernyői szinte eltakarják az eget az eget.

Van amikor a szél és az ernyőt kezelő szörfös különleges mutatványt  hoz össze. Az ernyő a szél segítségével felemeli a vizről a sportolót, aki több mint egy percig vitorkézik a víz felett 3-4 méter magasan.

Címkék:

Webcam Fuengirola

csak egy kattintás és élőben nézhető a fuengirolai tengerpart