.

Szőrösek lettek a gyerekek a malagai emésztést segítő gyógyszertől



Tizenhat gyermeknél alakult ki extrém szőrösödés, miután szennyezett gyógyszert kaptak Malaga körzetében.

 

A jelentések szerint tizenhat gyerek esetében "farkasember szindróma" alakult ki a szennyezett gyógyszerek szedése után a spanyolországi Costa del Solon. A fiatalok Omeprazolt kaptak, amelyet sav-reflux és emésztési zavarok kezelésére használnak.
 
Az egészségügyi tisztviselők azt állítják, hogy a gyógyszer minoxidillel szennyeződött - egy alopecia orvossággal, a helyi jelentések szerint. Ennek eredményeként a gyermekeknél hipertrichózis alakult ki, ami egy ritka betegség, amely túlzott szőrnövekedést okoz az ember testén bárhol.
A Spanyol Gyógyszer- és Egészségügyi Termékek Ügynöksége elrendelte, hogy a Farma-Química Sur SL-től származó számos tételt július 11-én vonják ki a forgalomból.
 
Úgy gondolják, hogy a malagai gyógyszergyártó vállalat az érintett gyógyszereket Indiából importálta. A Granada Hoy szerint az egészségügyi vezetők megerősítették, hogy a termék az eredeti forrásnál már szennyezett volt. Az érintett tétel nagy részét már visszahívták, és a hiányzó csomagok nyomon követésére is sor került.

A szülőket figyelmeztették, hogy kérjenek orvosi segítséget, ha gyermekük megkapta a gyógyszert, és ellenőrizzék a gyógyszertárban, hogy a szennyezett tételből vásároltak-e.

Farkasember szindróma (a kép illusztráció)

Azt is tanácsolták, hogy haladéktalanul forduljanak orvoshoz, ha az Omeprazol fogyasztása után túlzott szőrnövekedést vettek észre.
A spanyol hatóságok azonban megjegyzik, hogy az eset csak a gyermekeknek szánt gyógyszert érinti, és hogy a felnőtteknek nem kell aggódniuk a "farkas szindróma" kialakulása miatt az omeprazol kapszula bevétele után.
Az Egészségügyi források az El Paisnak azt is elmondták, hogy amikor a gyermekek abbahagyták a gyógyszer szedését, a szőrnövekedésük visszaesett.

Granada Hoy

 

 




Nyaraljon Costa del Solon!
 



Vár a Costa del Sol

 


Álmaid útján: Czibere Csilla blogja