Megjártuk (második rész)

Szerző
Gesler György

A világ egyik leglátogatottabb városa Bangkok a maga 20 millió turistájával, sok-sok templomával, megszámlálhatatlan Buddha szobrával elég okot ad erre a népszerűségre.

Az egyik legnagyszerübb, élményszerű látnivaló, a bangkoki Nemzeti Muzeum.

Nemzeti Múzeum

Azonban meglepő módon, az érdeklődök szerény számát tekintve, mégsem elég vonzó. Hiába todult a tömeg a többszáz autóbuszból, mindenki csak a Királyi Palota felé igyekezett a kis zászlókat lobogtató, vagy napernyőket emelgető idegenvezető után. A múzeum ahhoz képest szinte senkit nem érdekelt. Bánhatják, mondhatnám!...mert nekünk a különböző korokból más és más stilusú, de az éppen  adott vallás meg a gyöztes hódító szerinti rituális kő, bronz szobrok, reliefek felejthetetlen élményt jelentettek. Ott látható a legrégebbi thai irásos emlék egy hatalmas kősziklára vésve, ez egymaga is az Unesco védettsége alatt áll.

Ezt a pavilont minden turista lefényképezi

Kellemes vacsora egy folyóparti étteremben

Jó volt itt vacsorázni

A thai konyháról, a nagyszerűségéről nem érdemes írnom , viszont a Peninsula étterem folyópartján lévő kerthelységben vacsorázásunk  hangulatát barátainkkal nehezen tudnám tulzások és elfogulatlanságok nélkül visszaadni.

A túlparton Bangkok színes fényei és a méltán felkapott Mandarin Oriental Hotel , a folyón, kivilágitott  fel-le cikázó ,suhanó, szebbnél szebb hajó látványa, a meleg, nyárias, holdfényes este, mind hozzájárult a felejthetetlen élményhez. Habár a vacsora büférendszerüen müködött, persze az osztrigától a nemtudom mitől híres japán bélszínig, gazdag és választékos volt, a pincérek és  a tányérhordozok példaszerű helytálással, kellemessé tették az esténket.

Egy váratlan közjáték

Mielött tovább repülnénk Kuala Lumpurba, "visszarepülnék" a bangkoki reptérre , mert emlékezetes, emlitésre méltó és a legújabbkori utazásra jellemző eset történt. Hiába futkostam egyik szalagtól a másikig , az egyik böröndünket nem találtam sehol. Az ilyenkor elképzelhető, jól ismert dúlt-fúlt állapotban odarontok a lost bagage pultnál szeliden álldogáló, a képernyőt nézegető fiucskához, hadarom a bajom, aki alig érthetően motyog valamit az arrafelé oly "divatos" zöld szájkendője alatt. Hisztérikusan rászólok vegye le a kendőt , mert szavát nem értem. Leveszi, majd flegmán ,kissé nyugtatva OKÉ mondja. Hogy-hogy OKÉ?- kérdem. Tudunk a csomagjáról Rómában van a Fiumicinon, / ott szálltunk át a Quatarra/ de holnap délelöttre ott lesz a szállodájuknál.Ott is lett egy leplombált, méretes nylon zsákban a természetesen érintetlen börönd!

Egyébként az újkori repülési szokásokról még részletesebben akarok írni, mert az Air Asia tényleg úgy működik lassan , mint a négyes-hatos a Kőrúton!

Air Asia gépe a bangkoki repülőtér betonján

Kuala Lumpur

Kuala Lumpur látképe

Persze Kuala Lumpurba a második célutunkra is Air Asia-val repültünk. Teljesen véletlenül, szerencsére szombatra esett az utazás , mert Bangkok egy új / megint Air Asia/ kimondhatatlan messzeségben lévő repülőterére hétköznap több órás taxizás után se értünk volna oda. A közlekedés szempontjából Kuala Lumpurban is a szombat remek választás volt, viszont egy olyan trópusi felhőszakadás kellös közepébe kerültünk, hogy nem a forgalom , de amiatt kellett a taxinak meg-meg állnia és lépésben haladnia.

Trópusi eső Kuala Lumpurban

A szállásunkhoz érve, ami hatalmas 46 emeletes épületben volt, porta nem lévén , meglepetten állapítottam meg , hogy nem lesz könnyü  bejutnunk és megtalálnunk az apartmanunkat. Sok hiábavaló kérdezgetés után , sikerült megtudnom , hogy Whatsupra küldték az instrukciókat, amit én internet hiányában nem tudtam megnézni. Végül, mikor lett Wifim, rémülten láttam, hogy a Nemzeti Bankba könnyebb lett volna bejutni , mint ide , ugyanis a következő számok voltak az üzenetben. A földszinti udvaron lévő többszáz levélszekrény közül az enyém száma, a szekrény nyitókód száma, a ház kapubejárati kód száma, a lakás emeletiszáma /36/ , a lakás száma /3366/ miért pont ez?, végül a lakás ajtajának hatjegyű nyitó kódszáma. Amig ezt a számhadműveletet végig csináltam , azalatt Kati felhívta egy régi kedves ismerősét , aki azonnal felajánlotta , hogy odajön és segít. Mire beértünk a lakásba ő is beért minket és rendkívül szívélyesen és kedvesen meghívott , hogy aludjunk náluk és szombat lévén nem kell korán kelni, így még egy beszélgetés is jól esik majd. Anna és Guszti 17 éve élnek K.L.-ban jól és megelégedetten, egy nagy házban a város  felkapott részén.
    Hogy nagyszerű három napot töltöttünk K.L.-ban az nekik is köszönhető, annál is inkább ,mert nemcsak hiányos volt a turisztikai felkészültségünk, de egy ilyen fiatal város -Klang maláj főnök 1850-ben ónbányákat nyított , jól mehetett a bolt , mert 57-ben már alapítottak egy várost! -a mi túldimenzionált régiség mániánknak bizony kevéske érdekességet tartogathatott  volna. Így aztán laza programozás, semmi ezt nézzem meg?, azt látni kell!, nem zavarta a nyugodt, remek kinai meg thai ebédeket, a lubickolást hol náluk, hol a szállodánkban, meg a céltalannak látszó, de hangulatos sétálásokat, meg itt-ott a vásárlásokat, a kinai negyedben , és a különböző mérhetetlen méretű Plazakban.

Folyt. köv.

Gesler György
Címkék:

Webcam Fuengirola

csak egy kattintás és élőben nézhető a fuengirolai tengerpart