Cadízból hazafelé esett útba Vejer de la Frontera

Andalúziában a megtekintésre ajánlott úti célok közül az útikönyvekből sokszor kimarad Cadíz és Tarifa közt fekvő Vejer de la Frontera városka. Ha valaki elvetődik erre a környékre sokat veszít, ha kihagyja ki ezt a különös hangulatú látnivalót!

A település a tengertől 12-13 km-re fekszik egy 200 méter magas hegy tetején. Története a mór időkre nyúlik vissza.  Kedvező fekvése miatt már ekkor várat építettek  a hegytetőre. Története hasonlít a requongista (a mórok által uralt területek elfoglalása) idején a többi település sorsához.. A mór mecsetet lerombolták, pontosabban átépítették keresztény templommá. A zsidó negyed lakosságát elűzték a mórökat kényszer keresztelék.
A következő évszázadokban a máshonnan betelepített lakoság élte mindennapi életét, Építkeztek, gazdálodtak és a turisták örömére a régi alapokon nagyon hangulatos óvárost hoztak létre.

Jobbra a Califa cafeteria, ahol marokkói recept alapján készült falafelt árulnak-

A falafel és a tea elfogyasztása után el kellett mennem abba a bizonyos kis helységbe, ahová a király is gyalog jár, de sehol nem találtam.
- Lehetetlen - gondoltam, - Wc nélkül nem engednek étkezőt nyitni!
 A pincértől kértem útmutatást, aki rámutatott egy ajtóra.
- Ott balra menjen be azon az ajtón, aztán, le a lépcsőn, majd megtalálja.
Beléptem és igencsak meglepődtem. Keskeny, barlangszerű lejárat vezetett az alsó szintre, ahonnan további lépcsősor vitt célom felé. Aztán át kellett menni a teázó alsó kerthelységén, majd ki az utcára, ahonnan már normális lépcsősor vezetett le a WC-hez és már meg is érkeztem.

Ezzel a lejáratttal szembesültem amikor beléptem.Ez volt az első szakasz, és amikor már azt hiszed a célnál vagy, jön a következő etap.

A kerthelységből kilépve láttam, az utcán egy festő festeget, de akor még sürgetőbb dolgom volt annál minthogy szemléljem a festmény létrejöttét.  Dolgom végeztével közelebbről is megnéztem az alkotást. Az  "művész" nagy gonddal orőkítette meg az utca látképét. Hogy milyen sikerrel? Azt mindenki saját maga döntse el.

Szerintem hasonlít.

Szépen rendezett Vejer főtere. Innen lehet indulni az óváros kis utcái felé. A térképen jelölt útvonal körbe vezet a várfalon belüli a pár száz éve épült házak kozött.

Az első szembeötlő épület a templom, amely a mór mecset helyén, annak teljes átalakításával, az 1500-as években készült. Bemenni nem tudtunk, pedig szívesen megnéztem volna belül is. A térkép a közelben jelezte a régi zsidünegyedet, ahová szűk utcá közt, majd a városfal mellett lehetett eljutni.

Végül élértük a Zsidó negyed városkapuját. KIcsit csalódtam, mert a zsidó negyed pont úgy nézett ki mint az óváros többi része. Vagyis ez is hangulatos szűk utcákkal tüzdelt rész, de ha nem mondják, hogy ez volt a zsidó negyed, eszembe sem jut. Enneka negyednek külön kapuja is volt, amit a régi időkben mindig zárva tartottak az állandó kalózveszély miatt.

Az idő gyorsan telt, és aznap még 200 km várt ránk. Indulás előtt betértünk a Califa teteria emeleti teraszára egy élénkító teáért. Itt visznt meglepett a gyönyörű kilátás.

A parkolóba menet újból átsétáltunk a főtéren, bennem ez a kép maradt meg legjobban a késő délutáni Vejer de la Fronténáról

Ide szeretnék mégegyszer eljutni
Címkék:

Webcam Fuengirola

csak egy kattintás és élőben nézhető a fuengirolai tengerpart